KOREYS TILI OʻRGATISHDA OʻQUVCHI MOTIVATSIYASIGA TAʼSIR ETUVCHI OMILLAR: IJTIMOIY-PSIXOLOGIK VA MADANIY KONTEKST


Дата публикации: 25 July 2025

Участники

Feruza Absalomova

Author

DOI

Ключевые слова

koreys tili oʻquvchi motivatsiyasi ijtimoiy-psixologik omillar madaniy kontekst interaktiv metodlar psixodidaktika integrativ motivatsiya madaniyatlararo kompetensiya stereotiplar texnologik vositalar

Сборник материалов

Трек

General Track

Аннотация

Mazkur maqolada koreys tilini oʻrganishda oʻquvchi motivatsiyasiga taʼsir etuvchi ijtimoiy, psixologik va madaniy omillar har tomonlama tahlil qilinadi. Global tendensiyalar, xususan, Janubiy Koreya Respublikasining iqtisodiy va madaniy nufuzi ortib borayotgani fonida koreys tiliga boʻlgan qiziqish sezilarli darajada oshgan. Tadqiqot doirasida til oʻrganishda integrativ va instrumental motivatsiya modellariga asoslangan yondashuvlar, Vygotskiy, Gardner, Dörnyei, Bandura, Kramsch va Byram kabi olimlarning nazariy qarashlari orqali oʻquvchi motivatsiyasining shakllanishi va barqarorligi izohlangan. Shuningdek, madaniy komponentning til oʻrgatishdagi oʻrni, stereotiplarni yengishning metodik yoʻllari, interaktiv hamda psixodidaktik yondashuvlarning samaradorligi asoslab berilgan. Maqolada zamonaviy texnologiyalar va virtual madaniy muhitlar vositasida koreys tilini muvaffaqiyatli va barqaror oʻrgatish uchun kompleks yondashuv zarurligi asoslangan.

Источники

1. Gardner R.C. Social psychology and second language learning: The role of attitudes and motivation. – London: Edward Arnold, 1985. – 216 p.
2. Dörnyei Z. The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition. – Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 2005. – 270 p.
3. Ushioda E. Language learning motivation, self and identity: Current theoretical perspectives // Computer Assisted Language Learning. – 2011. – Vol. 24, No. 3. – P. 199–210.
4. Kramsch C. Context and Culture in Language Teaching. – Oxford: Oxford University Press, 1993. – 303 p.
5. Byram M. Teaching and assessing intercultural communicative competence. – Clevedon: Multilingual Matters, 1997. – 124 p.
6. Bandura A. Self-efficacy: The exercise of control. – New York: W.H. Freeman and Company, 1997. – 604 p.
7. Hofstede G. Dimensionalizing Cultures: The Hofstede Model in Context // Online Readings in Psychology and Culture. – 2011. – Vol. 2, No. 1. – P. 1–26.
8. Chun E., Choi H. Cultural representation and language learning: Effects of K-pop and K-drama exposure on Korean L2 learnersʼ motivation // Journal of Language and Cultural Education. – 2020. – Vol. 8, No. 2. – P. 18–32.
9. Jin D.Y., Ryoo W. Critical interpretation of K-pop: Globalization, identity, and culture // Media, Culture & Society. – 2014. – Vol. 36, No. 5. – P. 629–644.
10. Warschauer M., Kern R. Network-based Language Teaching: Concepts and Practice. – Cambridge: Cambridge University Press, 2000. – 256 p.

Загрузки

Как цитировать

Feruza , F. . (2025). KOREYS TILI OʻRGATISHDA OʻQUVCHI MOTIVATSIYASIGA TAʼSIR ETUVCHI OMILLAR: IJTIMOIY-PSIXOLOGIK VA MADANIY KONTEKST. “Yangi Davr Ilm-Fani: Inson Uchun Innovatsion gʻoya Va yechimlar” Mavzusidagi Respublika Ilmiy-Amaliy Konferensiyasi, 1(5), 64-68. https://doi.org/10.47390/Ydif-Res5/No-14