INTERNETGA QARAMLIKNING ZAMONAVIY TAʼLIMGA TAʼSIRI


Дата публикации: 5 July 2025

Участники

Nazokat Artikbayeva

Author

DOI

Ключевые слова

Internetga qaramlik raqamli ta’lim yoshlar sotsializatsiya pedagogika sotsiologiya zamonaviy jamiyat inklyuzivlik.

Сборник материалов

Трек

General Track

Аннотация

Ushbu maqolada internetga qaramlikning yoshlar va zamonaviy ta’lim tizimiga sotsiologik va pedagogik ta’siri o‘rganilgan. Raqamli vositalarga haddan tashqari bog‘lanish natijasida o‘quvchilarda diqqatning pasayishi, mustaqil fikrlashning susayishi, ijtimoiy aloqalarning zaiflashuvi kabi salbiy holatlar yuzaga kelmoqda. Shu bilan birga, internet vositasida ochiq ta’lim, global hamkorlik va inklyuzivlik imkoniyatlari mavjud. Muallif ushbu ikki tomonlama hodisaga kompleks yondashuv zarurligini asoslaydi.

Источники

1. Xolmatova, D. O‘zbekistonda raqamli texnologiyalar va yoshlar: imkoniyatlar va tahdidlar. Yoshlar Sotsiologiyasi Jurnali, 2022, 4(1), 45–59-б.
2. Zhumabayeva, A. Qozog‘iston yoshlarining internet qaramligi va ta’lim jarayoniga ta’siri. Qozog‘iston Pedagogika Jurnali, 2021, 7(2), 112–130-б.
3. Orozbekova, S., & Atabekov, A. Raqamli transformatsiya davrida ijtimoiy aloqalar: xavf va imkoniyatlar. Sotsiologik Tadqiqotlar Jurnali, 2019, 6(2), 78–91-б.
4. Safarov, I. Internetga bog‘liqlik va yoshlarning ruhiy salomatligi. Tibbiyot va Psixologiya Jurnali, 2020, 3(4), 103–117-б.
5. Young, K. S. Internet addiction: The emergence of a new clinical disorder. CyberPsychology & Behavior, 1998, 1(3), 237–244.

Загрузки

Как цитировать

Nazokat, N. (2025). INTERNETGA QARAMLIKNING ZAMONAVIY TAʼLIMGA TAʼSIRI. “Yangi Davr Ilm-Fani: Inson Uchun Innovatsion gʻoya Va yechimlar” Mavzusidagi Respublika Ilmiy-Amaliy Konferensiyasi, 1(4), 63-67. https://doi.org/10.47390/978-9910-09-214-5/ydif-13