INTERNETGA QARAMLIKNING ZAMONAVIY TAʼLIMGA TAʼSIRI
Дата публикации: 5 July 2025
Участники
Nazokat Artikbayeva
Author
DOI
Ключевые слова
Internetga qaramlik
raqamli ta’lim
yoshlar
sotsializatsiya
pedagogika
sotsiologiya
zamonaviy jamiyat
inklyuzivlik.
Сборник материалов
Трек
General Track
Аннотация
Ushbu maqolada internetga qaramlikning yoshlar va zamonaviy ta’lim tizimiga sotsiologik va pedagogik ta’siri o‘rganilgan. Raqamli vositalarga haddan tashqari bog‘lanish natijasida o‘quvchilarda diqqatning pasayishi, mustaqil fikrlashning susayishi, ijtimoiy aloqalarning zaiflashuvi kabi salbiy holatlar yuzaga kelmoqda. Shu bilan birga, internet vositasida ochiq ta’lim, global hamkorlik va inklyuzivlik imkoniyatlari mavjud. Muallif ushbu ikki tomonlama hodisaga kompleks yondashuv zarurligini asoslaydi.
Источники
1. Xolmatova, D. O‘zbekistonda raqamli texnologiyalar va yoshlar: imkoniyatlar va tahdidlar. Yoshlar Sotsiologiyasi Jurnali, 2022, 4(1), 45–59-б.
2. Zhumabayeva, A. Qozog‘iston yoshlarining internet qaramligi va ta’lim jarayoniga ta’siri. Qozog‘iston Pedagogika Jurnali, 2021, 7(2), 112–130-б.
3. Orozbekova, S., & Atabekov, A. Raqamli transformatsiya davrida ijtimoiy aloqalar: xavf va imkoniyatlar. Sotsiologik Tadqiqotlar Jurnali, 2019, 6(2), 78–91-б.
4. Safarov, I. Internetga bog‘liqlik va yoshlarning ruhiy salomatligi. Tibbiyot va Psixologiya Jurnali, 2020, 3(4), 103–117-б.
5. Young, K. S. Internet addiction: The emergence of a new clinical disorder. CyberPsychology & Behavior, 1998, 1(3), 237–244.
Загрузки
Как цитировать
Nazokat, N. (2025). INTERNETGA QARAMLIKNING ZAMONAVIY TAʼLIMGA TAʼSIRI. “Yangi Davr Ilm-Fani: Inson Uchun Innovatsion gʻoya Va yechimlar” Mavzusidagi Respublika Ilmiy-Amaliy Konferensiyasi, 1(4), 63-67. https://doi.org/10.47390/978-9910-09-214-5/ydif-13